STEM

In het domein STEM vinden we brede STEM-richtingen of studierichtingen met een meer gerichte STEM-focus terug. Een aantal studierichtingen focussen zich op de levende natuur als wetenschapsdomein. De nadruk ligt hier op vakken als biologie, chemie en aardrijkskunde, basiswetenschappen voor onderzoek in verschillende domeinen als biotechniek, geneeskunde, genetica, ecologie, farmacie. Daarnaast heb je studierichtingen die de nadruk leggen op ontwerpwetenschappen die te maken hebben met engineering, wiskunde, fysica en informatica. Techniek staat ook centraal in studierichtingen waar leerlingen al een meer gerichte keuze maken voor mechanica - elektriciteit, koeling en warmte, auto, bouw, hout en wonen, grafische media en communicatie. Het technisch proces, van probleemstelling over ontwerp tot en met de realisatie en het bijsturen ervan, staan centraal in het technologisch denken, ontwerpen en uitvoeren.

Binnen het domein STEM bieden wij in het 3de jaar de studierichtingen 'Biotechnologische STEM-wetenschappen' (doorstroomfinaliteit) en 'Schilderen en decoratie' (arbeidsmarktgerichte finaliteit) aan. De leerlingen van het 4de - 6de jaar bevinden zich nog in het oude systeem. Voor deze leerlingen bieden wij de richtingen 'Techniek wetenschappen' (TSO) en 'Schilderwerk en decoratie' (BSO) aan. Meer informatie over de specifieke studierichtingen kan je hieronder bij de verschillende jaren bekijken. 

To play, press and hold the enter key. To stop, release the enter key.

press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom
press to zoom